Namnsdag!

Idag har jag namnsdag! Jag heter Alma i andra namn. Det är nästan mitt finaste, fast jag gillar Lovis väldans mycket också. Sen heter jag Karolina och det är också fint. Det är svårt att bestämma sig vilket som är bäst.
I alla fall så har jag fått fina presenter! Vi är väl den enda familjen i Sverige som fortfarande firar namnsdagar ordentligt som vi gör. Jag fick en hatt, en kjol, en medaljong och kardemummakaffe. Nu tycker ni att jag är bortskämd. Och det kanske jag är också...men det gör ingenting. Det är rätt skönt att vara bortskämd.
Kardemummakaffet var mumma, supergott faktiskt! Godast hittills under mitt korta kaffeliv. Det får ni prova!
Nu ska jag göra nåt bra av dagen, nämligen hänga tvätt, städa mitt rum, måla en tavla och baka en namnsdagskaka. Och ikväll ska jag tävla! Kors i krösamoset. jag ska vara med och springa terränglöpning i Tjalves KM. Jag är inte aktiv där, men det är pappa. Så han anmälde mig. Hoppas det går bra. Det är läskigt att tävla!
Tack för idag. Slut för idag.
PUSS

Kommentarer
Postat av: amandaaaaaaaaaa

grattis pullan! presenter är du värd!! puss

2009-09-08 @ 19:56:25
Postat av: noime

ni är inte de enda, men ni gör det mer ordentligt än vi i vår familj :)

2009-09-08 @ 23:50:09
Postat av: Jess

Åh fint. Min farmor brukar ge mig presenter på namnsdagen. Fast det är ju inte min närmsta familj, men ändå!

2009-09-10 @ 16:18:20
URL: http://yiskha.blogg.se/
Postat av: Becca

Grattis i efterskott! :)



Jaa kardemummakaffe har jag smakat och det är gott!

Ha en fin dag!

Kram.

2009-09-11 @ 11:17:33
URL: http://beccatroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0