Perfekta dagar.


När nuet inte är som det ska, kan man ta sig själv tillbaka i tiden genom att minnas. Man kan titta i album, se på gamla filmer eller läsa saker man skrivit för länge sedan. På ett sätt är det att fly från det jobbiga, men man måste hitta sätt att stå ut, att ta paus från sig själv en stund. Jag brukar bli helt uppslukad av minnen när jag hittar saker jag glömt fanns, precis som man kan bli uppslukad av en spännande bok.
En del säger att det inte finns perfektion, men det gör det. jag minns vissa dagar i livet som varit helt perfekta, helt underbara. Som tillexempel när vi var i Egypten för två år sedan, vi var ute med en båt och snorklade hela dagen, det var helt fantastikst, och jag var lycklig. Eller när vi var i Usa, och jag surfade i de härliga vågorna hur länge som helst, jag kunde inte sluta. Eller varför inte tänka tillbaka på luciadagen förra äret. Alla var jättetrötta, men vi hade superroligt hela dagen, jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv.
När det är mörkt och ledset i mig, tänker jag att det faktiskt kommer sådana bra dagar igen, då alla bekymmer försvinner och livet andas underbart!
Ett litet tips alltså, om ni behöver lite ljus inuti, titta i album, fundera en stund, så kanske du kan fånga upp ett härligt minne du hade glömt!
Puss OCH kram!

Kommentarer
Postat av: Becca

Å vad fint det låter med gamla minnen!

Jag kan tycka att det är jobbigt att tänka tillbaka på det gamla.. Jag kommer inte ihåg hur det kändes att vara lycklig, men jag tror att jag har varit det, glad alltså.

Eftersom jag har mått dåligt i ungefär sex år nu känns det svårt att komma ihåg "måbrakänslan"

Den gamla Becca, den glada Becca som kunde skratta på riktigt känns inte som jag, det känns som en helt annan person.



:) Men nu känns det lite som att det är påväg att bli lite bättre, jag har inte mått så här på väldigt länge. Ändå mår jag inte bra än, det finns fortfarande mycket som kan bli bättre. Men jag känner hopp :)



Hur är det? Hur går det med allt?



Kram!

2009-10-08 @ 19:22:03
URL: http://beccatroll.blogg.se/
Postat av: noime

gillade era filmer mycke :D det blev lite att tänka tillbaka på det som varit för mej oxå, även om jag kan hålla med om att nuet känns motigt.. jag kan bli så avundsjuk på människor som är glada, bara för att jag inte kan känna som dom... det känns lite som en utomkroppslig upplevelse att umgås.. i lördags var jag till exempel på efterfest.. jag ville inte vara där så värst mycke men försökte ändå.. det slutade med att jag gick hem efter att jag försökt ha lite roligt.. om man försöker le tror man att det ska bli bättre men ibland kan det hjälpa med minnen.. o då är film ett av de bästa sätten...



sol på dej!

2009-10-09 @ 13:48:56
Postat av: Becca

Hej hej

Ja :) det känns skönt! Ja, det gick bra för mig imorse.. bara lite jobbigt att jag hade tagit fel på tiden med en timma så jag fick vänta. Tycker inte om att vänta där :P Okej, vad gör ni då på familjesamtal? Pratar om hur det är hemma med mat, träning och så eller?

Vad bra att det är lite bättre :) Skönt. Hoppas det fortsätter så.

Ja! En fika borde vi ta! Jag har pratat lite med Rebecca Holm om att det vore mysigt med en höstpromenad och te, vi tre tillsammans på höstlovet. Vad tycker du om det? :)



Kram!

2009-10-09 @ 14:01:17
URL: http://beccatroll.blogg.se/
Postat av: Becca

:) Jag hoppas med!! Väldigt mycket.

Kram!

2009-10-11 @ 19:23:58
URL: http://beccatroll.blogg.se/
Postat av: Becca

:) Ja.

Nej, Rebecca och jag har aldrig träffats.. Vi har bara pratat på internet och nu läser hon bloggen.

Men jag tror att vi skulle ha en hel del att prata om vi tre :) Det skulle vara mysigt.



Kram på dig.

2009-10-11 @ 23:27:31
URL: http://beccatroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0