Ploppsflopps

Hejhej!
Idag har varit en konstig, jobbig, läskig men ganska okej dag.
Jag var på sjukhuset för att ha samtal och väga mig, så efter det tänkte jag att jag kunde vaccinera mig mot svininfluensan eftersom jag ska åka utomlands nästa vecka. När vi kom dit var det jättemycket folk, så vi fick vänta ett bra tag. När det var min tur bestämde jag mig för att gå in själv, utan mamma, det kändes faktiskt som att jag borde klara det utan henne...
När sköterskan tog sprutan kändes det lite som att hon högg in den, fast det gjorde inte så ont. Sen gick jag ut med en äcklig känsla. Jag tycker det är så obehagligt att känna att man pressar in något utomstående i kroppen.
Jag fortsatte tänka när jag satte mig bredvid mamma, som gick iväg för att hämta saft åt mig. Jag kände mig illamående och yr, så jag sänkte huvudet, men poff så var jag borta. Allt stormade sådär läskigt och så vaknade jag upp på ett främmande ställe med massa människor runt omkring. Mamma sa att jag hade börjat skaka och grejer. Det är hemskt att svimma, så läskigt. Jag började gråta,fy vad pinsamt där i provrummet bland allt folk!
Så var det en tant bredvid, hon hade haft bröstcancer och nu hade hon blodcancer, stackarn! Men hon var så snäll och försökte trösta med att det bara brukade vara unga pojkar som svimmade...
Efter en massa saft åkte mamma och jag in till stan, åt lunch och tog en shoppingrunda efter det, trevlans. Jag fick både skor, leggings och en tröja av mamma. Sen åkte hon och jag köpte lite saker själv också:P
Sen har jag varit hemma, spelat the sims och bakat en mumsig äpplekaka:D
Ja, det var en långdragen, halvtråkig resumé av min dag, nu ska jag titta på BONDE SÖKER FRU!!
Pussepuss!

Kommentarer
Postat av: noime

oj jobbigt att svimma :( men fint att eva katarina köpte kläder åt dej :) hm.. har bara svimmat en gång tror jag.. i somras, men det gick så fort o så var jag inte ensam så det var ju bra... jag borde handla skor idag... men det är inge roligt väder ute så har inte så stor lust.. men jag har köpt världens coolaste klänning på bra o begangnat igår. den är från 40-talet... om vi träffas ikväll kan du få se den, ska ta med den till teatern tänkte jag... och jag har bord o stolar i lägenhet nu oxå! de är jättefina ^^ ja hoppas du får en fin dag, får se om vi syns.

krambanan

2009-11-05 @ 13:42:43
Postat av: Jess

Vad läskigt att svimma.. har jag iof aldrig gjort.. men jag kan tänka mig hur det skulle vara. Stackars!

2009-11-05 @ 15:09:07
URL: http://yiskha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0